Lidt om Google Adwords


google adwords er den så meget berømte forretningstjeneste som google udbyder til hjemmesider, og som går ud på at du kan købe dig til en høj placering ved søgning på forskellige keywords. efter konceptets introduktion i marketingsverdenen, har tjenesten været i massiv vækst og har ikke set sig tilbage siden. dette har medført en vildt meget hård kamp om pladserne og nogle så meget høje pengebeløb, i takt med den øgende efterspørgsel.

hvad får man ud af en høj placering fra google adwords?

ved at afskrive sig til en høj placering på google via google adwords kommer du med garanti til at få en masse ekstra besøgende på din hjemmeside. dette er tilfældet man vil være noget af det første der springer i forbrugerens øjne. hjemmesiden vil på denne form blive et naturligt valg for forbrugerne, samtidig med at du vil virke seriøs i forbrugernes øjne fordi din høje placering.

din konverteringsrate er afgørende for om google adwords kan afregne sig for din webshop

når du burde betragte om google adwords kan betale sig, er det virkelig ikke nok med at vurdere på antal besøgende kontra omkostningen ved google adwords. du skal se det som en ligning der er helt sikkert af flere ting, heriblandt antal flere besøgende, din konverteringsrate, dit mersalg og omkostningen ved den gode placering på google.
har du en så meget høj konverteringsrate på google vil de mange ekstra besøgende være ensbetydende med mange nye kunder, hvorimod en lav konverteringsrate vil medføre en masse spildte penge på besøgende som virkelig ikke ender med at købe. har du derimod en hjemmeside som lever af at have en masse trafik og derved en masse annoncer, er det ikke nødvendigvis konverteringsraten du burde inspicere på, men nærmere den mere dannede trafik som din høje placering har lavet dig, kontra udgiften ved google adwords.